Kako da pronađete Measurement ID u Google Analytics 4?

Sadržaj lekcije:

U ovoj lekciji naučićete kako da pronađete Measurement ID u Google Analytics 4 i započnete sa prikupljanjem podataka.

Šta je Measurement ID?

Measurement ID (ranije poznat kao Tracking ID) je jedinstven kod koji omogućava prikupljanje podataka sa vašeg sajta kada ga dodate u njegov kod.

Za razliku od Tracking ID-jeva u Universal Analytics-u, koji su počinjali sa “UA-“, Measurement ID u GA4 uvek počinje sa “G-“.

 

Zašto vam je potreban Measurement ID?

Measurement ID je ključan za prikupljanje podataka sa vašeg sajta ili aplikacije. Bez njega, Google Analytics 4 neće moći da prati aktivnosti korisnika i generiše izveštaje.

Da biste omogućili funkcionalnost svih GA4 izveštaja, potrebno je da pronađete svoj Measurement ID i dodate ga u kod vašeg sajta.

U 3 koraka pronađite svoj Measurement ID

Pratite korake ispod kako biste jednostavno pronašli svoj Measurement ID (Tracking ID) u Google Analytics 4:

Idite na “Admin” i pronađite “Data Streams” u sekciji “Property”.

Kliknite na prikazani “stream”.

Svoj Measurement ID možete pronaći i kopirati u gornjem desnom uglu stranice.

Razlika između GA4 Measurement ID i Property ID?

U Google Analytics 4, Measurement ID služi za identifikaciju pojedinačnih data stream-ova (tokova podataka).

Možete prikupljati podatke iz više izvora, kao što su sajt i mobilna aplikacija, unutar istog property-ja.

  • Svaki data stream ima jedinstveni Measurement ID.
  • Svi data stream-ovi unutar jednog property-ja dele isti Property ID.

Ova struktura omogućava objedinjeno praćenje podataka iz različitih izvora u okviru jednog GA4 property-ja.