Ukoliko do sada niste upoznati sa Google Oglašavanjem, to je Guglova usluga i platforma koja vam omogućava da kreirate i prikazujete oglase vaše firme. Možete ih prikazivati u vidu tekstualnih oglasa na pretraživaču gde plaćate po kliku za određenu ključnu reč ili u vidu banera gde možete prikazivati na milione drugih sajtova.

U daljem tekstu ću vam navesti 5 razloga zašto bi vaša kompanija ili organizacija trebalo da koristi Google Oglašavanje.

 

1. Google Ads je merljiv i fleksibilan

 

Jedna od glavnih prednosti koju digitalni marketing ima nad “tradicionalnim” marketingom i kanalima, jeste mogućnost da lako izmerite vaše kampanje i aktivnosti na internetu. Činjenica da 96% Google prihoda dolazi od oglašavanja preko njihove platforme, može garantovati u njen kvalitet i mogućnosti koje oglašivači imaju na raspolaganju. Ukoliko se odlučite da počnete da koristite Google Ads platformu za oglašavanje, veoma brzo ćete uvideti šta sve ona može doneti za vašu kompaniju i kako ona utiče na rast. A sve se to da izmeriti fantastičnim metrikama koji se nalaze u samom alatu.

Google Ads platforma je takođe veoma fleksibilna, jer ima puno opcija koje mogu odgovoriti na sve vaše potrebe i zahteve, kada je marketing i oglašavanje u pitanju.

Google Ads omogućava:

  • Oglašavanje preko relevantnih ključnih reči –  na taj način možete prikazati oglas za sva pretreživanja na određenu ključnu reč koju ste izabrali. To znači ukoliko ste vi dečiji pedijatar u Beogradu i vaša ključna reč je npr. dečiji pedijatar Beograd, vaš oglas će se prikazivati svaki put kada neko na Guglu ukuca tu reč.
  • Dodatne opcije oglasa – omogućuju da vaš oglas sadrži vašu lokaciju, broj telefona, slike proizvoda, cenu kao i još dosta dodataka koje mogu bolje i relevantnije da opišu vašu uslugu ili proizvod.
  • Sužavanje i preciziranje vaše ciljne grupe – možete postaviti kampanju tako da targetujete vašu publiku tačno prema lokaciji, govornom području i čak po pretraživaču ili uređaju koji koriste.
  • Oglašavanje na drugim sajtovima – mogućnost da se vaš oglas vidi na Youtube, Gmail-u kao i na milion drugih partnerskih sajtova, gde oni daju prostor svog sajta kako bi Google tu postavio oglas i bivaju plaćeni po kliku. U Srbiji su to (b92, kurir, blic itd…). Ovo vam može pomoći da uspostavite prepoznatljivost brenda.

 

2. Brže od SEO

 

Ogoman nedostatak SEO jeste da može proći i do nekoliko meseci pre nego što primetite rezultate. To nije slučaj sa Google oglašavanjem, jer kada se kampanja pokrene, oglasi će se pojaviti odmah nakon odobravanja (uglavnom ne čeka se više od 30 minuta) i već posle nekoliko sati, imaćete prve rezultate u vidu podataka o posetiocima. Odakle su došli, koje su stranice posetili, koliko su se vremenski zadržali itd.

Ne samo da ćete na taj način imati mogućnost da brže naplatite uslugu ili prodate proizvod, već zbog te brzine, imate vremena da otkrijete koliko su vaše ključne reči efikasne i relevantne za vas, koje se zatim mogu koristiti za optimizaciju sajta (SEO). A sve to na osnovu metrika i podataka koje vam Google Ads platforma pruža.

Lično volim SEO i mislim da uspešan online biznis je nemoguće napraviti bez dobre optimizacije sajta. Tako da oglašavanje preko Gugla vas može postaviti na vrh rezultata pretrage za nekoliko minuta a da to kasnije iskoristite u vaše SEO kampanje.

 

3. Milijarde pretraga i prikaza dnevno

 

Kao što sam već napomenuo u uvodu, Google Ads je primarni izvor prihoda kompanije Google. Da biste shvatili mogućnost koju platforma pruža treba da znate da Google ima preko milijardu pretraga dnevno a tu je i Youtube koji ima takođe preko milijardu pregleda dnevno, tako da možemo zaključiti da vaš oglas može i te kako biti vidljiv. No, sve to funkcionise koliko para, toliko muzike.

Sve zavisi od vašeg budžeta i zato je jako važno uštedeti svaki dinar tako što će se oglas prikazivati samo ljudima koji su vaša ciljna grupa.

 

4. Možete kontrolisati troškove oglašavanja

 

Ovo je možda najvažnija stvar za vas koju Googel Ads nudi,a to je da budžet kontrolišete u potpunosti vi i nema skrivenih troškova.

Google naplaćuje samo kada neko klikne na vaš oglas i tim putem poseti vaš sajt ili kada vas neko kontaktira putem upitnika odnosno broja telefona.

Vi kažete koliko ste spremni da platite za klik ili konverziju zatim postavite vaš dnevni budžet i Google ne prelazi preko toga ni za dinar. Samo vam može naplatiti manje, ukoliko nemate veliku konkurenciju za taj upit i na licitaciji neko ponudi manje. Dakel ako je vaš mesečni budžet 20.000 dinara, ne postoji mogućnost da vam google uzme ni 1 dinar preko postavljenog budžeta.

Vi trebate da imate za 1 paru veću cenu po kliku od konkurencije i sve ostale parametre iste, na toj licitaciji će vaš oglas pobediti i biti na poziciji ispred.

Ukoliko vas zanima kako funkcionise rangiranje i licitacije na Guglu, možete pročitati ovde.

 

5. Šansa da pobedite konkurenciju

 

Google oglašavanjem imate jedinstvenu šansu da se pozicionirate ispred konkurencije i učvrstite poslovanje u vašoj branši.

Preko seta Guglovih alata i njihovih opcija vi u svakom trenutku možete proveriti svu konkurenciju koja se oglašava za vašu ključnu reč, njihove oglase i koliko konkurencija plaća po kliku da bi njihov oglas bio na vrhu prve stranice.

Dakle, na taj način vi imate link sajta vaše konkurencije kao i cenu po kliku koju plaća, sve što treba da uradite jeste da date za dinar veću cenu po kliku od onog koji je na prvoj poziciji, napravite relevantniju veb stranicu na koju će voditi oglas i napravite što kvalitetniji oglas.

 

Ukoliko želite da vidite kako da napravite nalog na Google Ads platformi i pokrenete svoju prvu kampanju, kliknite ovde.